07 februar 2013

Figovčki

Tale objava je napisana že od lani, tako da se bo mogoče kaj čudno bralo, samo se mi ne da še 1x pisat, bom samo "letos" spremenila lani:D. Se mi zdi bolj pametno, da dobite idejo o figovčkih pred Prešernovim dnem, da jo lahko še uresničite:).
Ker so bile lani tako nepraktične temperature, nismo mogli it za Prešernov dan nikamor. Imamo namreč navado, da gremo v kak muzej ali galerijo na ta dan - je dela prost, tako da lahko gremo vsi skupaj, je kulturni praznik in je prav, da delamo kaj kulturnega, otrokom je zanimivo, pa še vse (oz. vsaj večina) take reči so takrat zastonj, tako da se splača izkoristit;) Ampak lani smo bili lepo doma, ker minus na termometru in novorojenčki niso za skup in zato ta del tradicije čaka na jutri.
Drugi del tradicije pa je, da delamo figovčke. Verjetno ni treba razlagat, zakaj;) - Prešeren je otrokom delil suhe fige in zato me pač vse figaste zadeve nekak asocirajo nanj. Zato vsako leto naredimo nekaj iz suhih fig - navadno kake kroglice - dokler so otroci mali, je to najbolj praktična oblike - ker je najhitreje gotovo in otroci zdržijo zraven do konca;)
Lani smo delale (oz. bolje rečeno: delali - midve z Lejlo, Ronja je imela drugo delo;) ene zelo enostavne - rabiš samo suhe fige, rum (ali njegovo aromo) in mandlje, ki jih prej olupiš (preliješ z vročo vodo in stisneš mandlje iz kožic) in opražiš. Pol jih zmelješ, pol jih pustiš celih. Potem zmelješ fige (recimo četrt kile), jih zmešaš z rumom (2-3 žlice - oz. rumovo esenco, zmešano z malo vode, če imaš male otroke) in iz te mase delaš kroglice, v katere daš na sredino olupljene in opražene mandlje.To je delala Lejla in moram priznat, da je zelo praktično, če imaš še en par rok in da so lahko tudi 3letne rokice v zelo veliko pomoč!
Potem zvaljaš kroglice in jih povaljaš v ostalih olupljenih, opraženih in grobo zmletih mandljih. In to je to. Ni neka znanost, okus je pač po suhih figah (kdo bi si mislil, a ne?;), ampak Lejla pravi, da so čokoladne (njo pač spominjajo na čokolado, naj živi v svojem prepričanju;). Čeprav niso nič strašno posebnega, so pa zelo praktične za mame s 3mi malimi otroki;).
Če imate več časa, pa si lahko zadevo poljubno zakomplicirate: lahko delate kroglice iz suhega sadja (ne pozabite na fige, če boste delali za 8.2.;), ki ga lahko del ali vsega namočite v rumu, čaju ali čem tretjem, ga zmešate z zmletimi piškoti, mleto čokolado, nekateri dajo not tudi sladkorni sirup ali sladkor v prahu (samo meni se zdi to potem presladko)... Receptov je res ogromno (še vedno iščem enega, ki je bil res dober, pa nimam pojma, od kod sem ga pobrala in sem ga obljubila precej puncam... punce, bo, ko ga najdem, dobite, obljubim), tako da če jih hočete vse preizkusit, ste za naslednjih 50 kulturnih praznikov pečeni (pravite, da ne obstajajo taki friki, pa vam garantiram, da obstajajo;) - trust me - poznam kakega, hehe;).
Tu bi zdaj morala prit slikica končanih, v zdrobljenih mandljih povaljanih kroglic. Ampak obstaja en problem. Pri nas, ko je hrana narejena, takrat se nihče več ne spomni na slikanje in samo še žremo... In potem ni slikic končnih izdelkov (ampak saj si predstavljate, a ne?;) ni glih neka strašna mojstrovina:D)... Mogoče se spomnimo letos:) Sicer imam v planu nekaj bolj enostavnega - s čokolado oblite fige, ampak vseeno.

Potem se da pa vse skup še bolj dodelat (torej še bolj zakomplicirat;) Enkrat sem recimo delala škatlice, ki sem jih oblepila s Prešernovimi slikami, jih napolnila s temi sladkarijami in napisala gor Prešernove kroglice / figovčki in jih podarila bližnjim - taka mala pozornost. Mogoče bo šlo spet drugo leto, kdo ve, kaki bodo moji otročiči takrat  (tolerirajoči več ur trajajoča ustvajanja ali ne;). Hehe, no, ta stavek sem za hec pustila  še od lani, torej bomo videli, kako bo jutri:)

Ni komentarjev: