13 februar 2012

Maslo

Ko sem bila mala, mi je bilo vedno fascinantno, kako je kaka stvar narejena in super zanimivo se mi je zdelo probat vsakdanje stvari naredit sama (v bistvu, če dobro razmislim... sem še vedno mala:D)... Očitno nisem bila edina taka, ker je bilo to zelo zanimivo tudi alfa samčku. In seveda, kaj češ s takimi geni drugega pričakovat... je to zelo zanimivo tudi najinim potomcem... Evo, to je odgovor na: "zakaj bi hotel kdo delat maslo, če ga pa lahko kupiš za dober evro v vsaki štacuni?")
Ko sem bila totalno neuporabna (beri: noseča), je punci večkrat zabaval oči:) Saj ne, da ju drugače ne bi, ampak takrat je večkrat prevzel še moj del;) In tako so enkrat delali maslo, jaz sem pa samo s fotkičem okoli skakala (pa malo sem pomagala pri ideji kako oz. s čim - pač najboljše poznam najine posode;)
Kaj morate naredit, da bi svoj podmladek prepričali, da iz mleka dobimo maslo? Ker če imate podobne otroke, potem vam gotovo ne bojo verjeli kar na besedo;). Najprej pojdite do bližnjega kmeta ali na mlekomat, kjer kupite par litrov (polnomastnega, seveda;) mleka (ne, opcije, da greste pomolzt svojo kravo nisem vklučila zato, ker tisti, ki tele simpatične živali imate, verjetno že veste, kako se dela maslo in tudi vaši otroci verjetno vse to že obvladajo;). Zdaj nalijete mleko v širok lonec in ga pustite na hladnem (da se pač ne pokvari) čisto pri miru (resno mislim - pri miru pomeni, da ga ne premikate - tako bo najhitreje smetana priplavala na vrh). Poberete smetano iz vrha - kar s kako zajemalko ali čim podobnim in jo nalijete v visoko in ozko posodo.

Mi smo najprej poizkusili s posodico za mešat maso za palačinke. Zdaj zadevo stresate.
in stersate tako...
in tako...
takole pa rajši ne (če dobro pogledate, vidite, da Lejla drži posodo za (odprt) zamašek...)
in tako...
Najbolj varno je, če zadevo drži še kak par odraslih rok;)
No, zdaj ko ste dodobra pretresli svojo smetano, da se je začela grudit, lahko uporabite svoj bat - moj je valjar iz oljčnega lesa (ste fauš, a ne?;), ki ima malo sentimentalno vrednost, tako da ga ne dam;) - poleg tega je praktičen;). Torej rabite še eno debelejšo palico (čisto), s katero boste butali v zgrudeno smetano.
Malo bo špricalo okoli, na to bodite pripravljeni, that's life - life is messy, sem zadnjič videla nekje:).
In teptate in teptate smetano, da postaja vedno bolj zgrudena, vedno bolj podobna maslu, tekočina, ki se ločuje od nje, pa vedno bolj prozorna - tej tekočini se reče pinjenec (buttermilk po angleško - pri njih je jasno, da je zadeva povezana z maslom).
Pri tem bodo otroci zanesljivo uživali!

 Tudi malo večji;)
Če imate fantke ali živahne punčke, pa je to tudi dobrodošel način za porabljanje energije v mrzlih dneh, ko ne moremo bit dolgo zunaj:) Boljše spucat pošpricano mizo kot pa da je celo stanovanje obrnjeno na glavo, ni res?;)
No, zdaj odlijete pinjenec stran - če bi zadevo "stepali" še dalj časa, bi postal čisto prozoren in maslo čisto zbito. Mi smo se odločili, da imamo dovolj, ko je bilo maslo lepo kremaste konsistence (na sobni temperaturi) in se je zato dalo lepo mazat na kruh:)
Maslo pa postrgamo v posodico in ga serviramo s sveže pečenim kruhom (kaj me tako gledate, kdo je pa kruh naredil - itak niste resno verjeli, da sem samo fotkala zraven, a ne?;) Ampak naj v svojo obrambo povem, da je bil tak res enostaven;)
Gotovo! Pa dober tek!

 PS: isti rezultat lahko dobite s precej manj fizične moči in nekaj električne enegije naredite s stepanikom (saj se tako pravilno reče mikserju, ne?) Enostavno stepate smetano (spet je pa fajn imet eno visoko posodo (da ne šprica povsod in da gre hitreje), dokler se ne zgrudi v maslo:). Tako sem jaz to prvič poizkusila, ko sem hotela preverit, če je res, kar mi starši pravijo (itak, da jima nisem verjela na besedo - a vidite kak vzorec?;) Seveda sem mami rekla, da se mi je smetana preveč stepla po nesreči, ker mami ni tako zelo raziskovalno navdahnjena in ji je bilo seveda škoda sladke smetane za moje poizkuse;) Sicer je pa verjetno vedela, hehe.)

1 komentar:

Anonimni pravi ...

ha, ha valjar iz olivnega lesa zagotovo nimaš, kvečjemu oljčnega...saj veš, da te moram popraviti. Oljka je drevo ali sadež, oliva pa le sadež . Zato imamo olivno ali oljčno olje in valjarje iz oljčnega lesa ;) En lep pozdrav iz vetrovnega Ankarana, A.

p.s, idejo za maslo pa kradem za to soboto